שר הבריאות: "אם היינו בגישה של לשמור על חצי שקל – לא היה חיסון אחד"

איתי גדסי No Comments on שר הבריאות: "אם היינו בגישה של לשמור על חצי שקל – לא היה חיסון אחד"

שר הבריאות התייחס לתקציב הבריאות ואמר, "תהיה טעות מרה כמובן אם יזנחו את תקציב מערכת הבריאות. הקורונה לימדה אותנו בדיוק להיפך – השקעה במערכת הבריאות היא השקעה חכמה לטווח רחוק"

יולי אדלשטיין צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין היה אורח המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות. בדבריו במכון התייחס לתקציב מערכת הבריאות בתקופה שאחרי הקורונה: "הצלחנו להביא תוספת גדולה של צוותים רפואיים ועדיין צריך עוד כוח אדם".

אדלשטין הוסיף, "החשש שלי שיגידו: הוספנו עשרות מיליארדים למערכת הבריאות. כרגע זה הזמן להתמקד בחינוך, רווחה, ביטחון. זאת תהיה טעות מרה כמובן אם יזנחו את תקציב מערכת הבריאות. הקורונה לימדה אותנו בדיוק להיפך – השקעה במערכת הבריאות היא השקעה חכמה לטווח רחוק".

על הקרב לרכישת החיסונים אמר אדלשטיין: "אילו היינו הולכים בגישה של כמה שביקשו לשמור על חצי שקל בזמן שהבית בוער – לא היה אפילו מתחסן אחד בישראל".

שר הבריאות הגן על בכירי משרדו ואמר: "השלישייה המובילה (פרופ' חזי לוי, פרופ' נחמן אש וד"ר שרון אלרעי-פרייס) היא שלישייה שהזמנתי אותה להגיע לאתגר איתו אנחנו מתמודדים. תמיד עמדתי כחומה בצורה מול כל מיני התקפות עליהם, בדרך כלל מהעולם הפוליטי".

על גורמים פוליטיים פופוליסטיים שתוקפים את ההתנהלות המאבק בקורונה: "ביקרתי ברוב מחלקות הקורונה בישראל. כדאי לשאול שאלות נוקבות את האנשים שסיפרו ש"הכל שטויות" ו"צריך לפתוח הכל" ו"אתם מגזימים", גם במסווה של דאגה לחלשים".

אדלשטיין הבהיר, "אנחנו בגופנו הגנו על הצורך לא להגיע למצב של יותר ויותר חולים".

 



0 תגובות